Inloggen vernieuwd

Gepubliceerd op: 14 maart 2024 09:17

Vanaf nu gebruik je bij alle bibliotheekdiensten dezelfde inloggegevens. Heb jij het al uitgeprobeerd?

Een langgekoesterde wens is uitgekomen. Het inloggen is makkelijker geworden. Dat komt omdat de systemen van de openbare bibliotheken nu met elkaar samenwerken.

Je gebruikt dezelfde gegevens voor het inloggen bij verschillende bibliotheekdiensten. Bijvoorbeeld:

• 'Mijn Bibliotheek' op de website Bibliotheek Enschede (om bijvoorbeeld te verlengen en reserveren)
  • de app 'Iguana' (om te verlengen en reserveren op je telefoon)
  • de Online Bibliotheek (om e-books, luisterboeken en tijdschriften te lenen of online cursussen te doen)
  • de computers en printers in de Bibliotheek.

Je kunt gewoon inloggen met jouw inloggegevens bij de Bibliotheek Enschede. Je gebruikersnaam (pasnummer) en wachtwoord zijn gelijk gebleven. Voor de Online Bibliotheek logde je misschien eerder in met je e-mailadres. Hiervoor gebruik je nu ook je gebruikersnaam (pasnummer).

Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten?
Geen probleem. Stel het wachtwoord opnieuw in of vraag je gebruikersnaam op.

Gebruikersnaam of wachtwoord aanpassen?
Dat kan nadat je bent ingelogd in Mijn Bibliotheek. Klik op 'Wijzig gegevens online account', linksonderaan in het menu.

Kom je er niet uit? Bel ons gerust op 053 – 4804804 of stuur ons een bericht via het contactformulier.

Update: Problemen met de app

Sommige klanten kunnen op dit moment niet inloggen in de Iguana-app. Dit is een bekend probleem. Er wordt aan gewerkt!

Heb je dit probleem? En wil je graag materialen verlengen of reserveren? Doe dit dan even via Mijn Bibliotheek op de website. Excuses voor het ongemak.