Groot Enschedees Boekenfestijn met Akyol, Rezazadeh en Bronwasser

Gepubliceerd op: 4 maart 2024 15:51

De Bibliotheek Enschede organiseert, in samenwerking met de Stichting Literaire Manifestaties Enschede, het Groot Enschedees Boekenfestijn. Hét Boekenweekevent van Twente! Özcan Akyol, Sholeh Rezazadeh en Sacha Bronwasser brengen een bezoek aan onze stad. Presentator Jeroen van Kan weet als geen ander verhalen bij deze drie auteurs los te weken. Een onvergetelijke middag voor literatuurliefhebbers op zondag 24 maart in de Museumfabriek.

Özcan Akyol

Creatieve duizendpoot Özcan Akyol, bij een breed publiek bekend onder de naam Eus, is behalve schrijver, presentator en documentairemaker ook een veelgelezen columnist. Zijn meest recente roman is Afslag 23. Akyol weet de bittere ernst van het leven te verpakken in inktzwarte humor. Hij maakte furore als televisiepresentator met succesvolle titels als De Neven van Eus, Sterren op het Doek, De Geknipte Gast, en Eus’ Boekenclub.

Sholeh Rezazadeh

Sholeh Rezazadeh was arts in Iran en schrijven vond haar omgeving verspilling van haar intelligentie. Drie jaar na haar aankomst in Nederland tekende ze een contract voor haar poëtische romandebuut De hemel is altijd paars. Deze roman werd bekroond met De Bronzen Uil Publieksprijs 2021. Rezazadeh is de Nederlandse finalist voor de EU-literatuurprijs met haar tweede roman Ik ken een berg die op me wacht.

Sacha Bronwasser

Kunsthistoricus Sacha Bronwasser debuteerde als romanschrijver met Niets is gelogen, dat met lovende kritieken werd ontvangen. In februari 2023 verscheen haar roman Luister. Een verhaal over de volwassenwording van een au pair in Parijs in de jaren tachtig, met een verband met de terroristische aanslagen in die tijd en in 2015. Het boek eindigt bij de beste boeken van 2023.

Algemende informatie

Leden van de Bibliotheek Enschede betalen €10,00 per persoon.
Niet-leden betalen €12,50 per persoon.
Voor donateurs van de SLME zijn er gratis kaarten onder vermelding van een kortingscode.

Het Boekenfestijn start om 14.30 uur. De zaal is open vanaf 14.00 uur.

Koop hier je kaartje

Boekenweekthema: Bij ons in de familie

Van 16 t/m 24 maart 2024 is het weer Boekenweek in Nederland en Vlaanderen.

Het thema van de Boekenweek is: 'Bij ons in de familie.' Iedereen maakt deel uit van een familie. Alles is familie, al is familie soms niet alles en kun je elkaar ook kwijtraken. Denk aan familie en de verhalen komen los. De literatuur staat dan ook bol van de familieverhalen.

Wil je meer lezen over familie? Neem dan een kijkje op onze inspiratiepagina.

Naar de inspiratiepagina